V letu 2024/2025 v slovenski šolski prostor uvajamo spremembe na področju razširjenega programa (RaP). Načrtovano je postopno uvajanje RaP vse do šolskega leta 2028/2029. Naša šola že od šolskega leta 2018/2019 preizkuša Koncept RaP na področju gibanja, zdravja in dobrega psihofizičnega počutja. Skladno s Sklepom ministra in na podlagi Zakona o osnovni šoli zato vstopamo v prenovljen sistem med prvimi.
Temeljni namen RaP, je omogočiti vsakemu učencu zdrav in celostni osebni razvoj, usklajen z njegovimi pričakovanji, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami, hkrati pa omogoča tudi bolj poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti. RaP je oblika vzgojno-izobraževalnega procesa, ki ga šola organizira pred in po pouku, je strokovno vodena in določena z letnim delovnim načrtom. Vsebine dejavnosti v RaPu izhajajo iz pouka. Cilji dejavnosti se prepletajo in nadgrajujejo z vzgojno-izobraževanimi cilji pouka. Namenjen je učencem od 1. do 9. razreda.
RaP obsega tri področja:
- Gibanje za zdravje in dobro psihično in fizično počutje (področje A),
- Kultura in državljanska vzgoja (področje B),
- Učenje učenja (področje C).
Splošni cilji RaP so:
- Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno.
- Opolnomočiti učence za fleksibilno in avtonomno, z osebnimi in skupnimi cilji usklajeno izbiro dejavnosti ter za prevzemanje odgovornosti za lastno učenje.
- Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje, spretnosti in veščine glede na posebnosti učencev, šole ter ožjega in širšega okolja.
- Razvijati interese učencev, področja nadarjenosti in talente, spodbujati inovativne poti učenja in kreativne učne dosežke.
- Omogočiti učencem samostojno individualno ali sodelovalno (skupinsko) učenje in pripravo na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih obveznosti za šolo).
- Zagotoviti dostop do raznovrstnih učnih pripomočkov (računalniki …).
- Razvijati različne vrste pismenosti, večjezičnost in sporazumevanje v različnih.
- Učence spodbuditi za izvajanje prve pomoči ter ustrezno odzivanje v stresnih.
- Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega življenjskega sloga (zdravo prehranjevanje, gibanje itd.).
- Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, nacionalni in svetovni kulturno umetniški dediščini ter o drugih vsebinah po izboru šole in učencev.
- Učence podpirati za samostojno vseživljenjsko učenje in načrtovanje nadaljnje izobraževalne poti ter trajnostni.
Učenci se v RaP vključijo prostovoljno s prijavo staršev v spomladanskem času za naslednje šolsko leto.
Na šoli ponujamo naslednje RaP dejavnosti:
1.UČENJE UČENJA
a) Samostojno in sodelovalno učenje
Dežela vije vaje 1. razred
Učenje učenja 2.-9. razreda
Zmogel bom 1.-5. razred
Zmogel bom TJA 6., 7. razred
b) Medvrstniško, medgeneracijsko in mednarodno sodelovanje Širimo obzorja 4.-9. razred (nadarjeni) UNESCO
c) Igra in samostojno načrtovanje prostega časa Igram se in sprostim 1.–5. razred
2. GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE
a) Gibanje Moj prvi žogobrc 1. razred Jutranja vadba 1. razred Mala šola gimnastike 1., 2. razred Gremo v hribe 1.-9. razred Mala šola nogometa 2.-5. razred Telovadimo skupaj 2.-5. razred Gimnastična abeceda 3.-5. razred Dodatna ura športa 4., 5. razred Badminton 6.-9. razred
b) Varnost, zdravje in dobrobit V prometu 1. razred Zbudimo se 1.-3. razred Postani kolesar 4., 5. razred Na pomoč 7. razred
c) Hrana in prehranjevanje Zdrava prehrana 1.-3. razred Želodček se oglaša 1.-5. razred Lonček (s)kuhaj 2.-9. razred
3. KULTURA IN DRŽAVLJANJSKA VZGOJA
a) Kultura, umetnost in dediščina Čebelice pojejo Pojoče čebele MPZ OŠ Križe PSST, nastopamo Šolski časopis Mostovi Ustvarjalno začnem dan 1. razred Kvačka je čarobna palčka 2. razred Ustvarjamo 2. razred Šah mat 2.-5. razred Glasbene delavnice 5. razred Turistični krožek 6.-9. razred
b) Tuji jeziki v RaP Jezikajmo po nemško 4.-6. razred Jezikajmo po francosko 7.-9. razred c) Kultura sobivanja Igram se s svojimi igračami 1. razred Lego kotiček 1.-5. razred Šolska skupnost 4.-9. razred Prostovoljstvo 4.-9. razred Socialne igre 8. razred
Urnik RaP za učence od prvega do petega razreda.