- ODKRIVANJE NADARJENIH
Odkrivanje nadarjenih učencev poteka v treh stopnjah: evidentiranje, identifikacija in seznanitev in mnenje staršev.
a. Evidentiranje učencev poteka na osnovi različnih kriterijev brez testiranj ali uporabe ocenjevalnih pripomočkov. Kriteriji so lahko:
- – učni uspeh
- – izjemni dosežki
- – učiteljevo mnenje
- – tekmovanja
- – hobiji
- – mnenje šolske svetovalne službe
V skupino evidentiranih so izbrani učenci, ki izpolnjujejo vsaj enega od navedenih kriterijev.
b. Identifikacija zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev in vključuje naslednja merila:
- – ocena učiteljev (ocenjevalni pripomoček, ki zajema naslednja področja: razumevanje in pomnjenje snovi, sposobnost sklepanja, ustvarjalnost, motiviranost in interesi, vodstvene sposobnosti, telesno – gibalne sposobnosti, izjemni dosežki na različnih področjih)
- – test sposobnosti
- – test ustvarjalnosti
Kot nadarjeni oz. talentirani so identificirani tisti učenci, ki so vsaj na enem od kriterijev dosegli nadpovprečen rezultat.
c. Seznanitev staršev o tem, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega in pridobitev njihovega mnenja o otroku.
2. PROGRAM DELA Z NADARJENIMI
Delo z nadarjenimi učenci zajema njihovo odkrivanje in aktivnosti, ki so usmerjene k dodatnemu spodbujanju njihovih sposobnosti. Težišče tega dela se iz leta v leto vse bolj premika k vsakodnevnemu pouku, kjer jim učitelji delno prilagajajo metode in oblike dela. Nadarjeni učenci bodo sodelovali na tekmovanjih, natečajih, v projektih in pri raziskovalnih nalogah. Poleg tega bomo zanje organizirali nekaj ekskurzij in družboslovni tabor:
– za učence od 4. do 9. razreda bomo organizirali tematsko ekskurzijo glede na trenutno ponudbo (npr. ogled aktualne razstave, itd.),
– učenci od 5. do 9. razreda se bodo februarja 2023 udeležili 3-dnevnega tabora.
odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci
Koristne povezave:
Zakon o stipendiranju – novosti