RAZŠIRJENI PROGRAM

RaP je oblika vzgojno-izobraževalnega procesa, ki ga šola organizira pred in po pouku, je strokovno vodena in določena z letnim delovnim načrtom. Vsebine dejavnosti v RaPu  izhajajo iz pouka. Cilji dejavnosti se prepletajo in nadgrajujejo z vzgojno-izobraževanimi cilji pouka.  Namenjeno je učencem od 1. do 9. razreda.

Učenci se vključijo prostovoljno s prijavo staršev v spomladanskem času za naslednje šolsko leto.

V RaPu se učenci učijo različnih spretnosti in veščin, ki jih potrebujejo za samostojno življenje. Velik poudarek dajemo spoznavanju in pozitivnemu vrednotenju sebe, sprejemanju in spoštovanju drugačnosti, spodbujanju samostojnega in odgovornega pristopa k šolskemu in drugemu delu, skrbimo za zdravo življenje in okolje ter socialne stike.

 

ZA KLIC V NUJNIH PRIMERIH POKLIČITE  031 328 061

Splošni cilji RaP so: 

  • zagotoviti vzpodbudno, zdravo in varno psihosocialno in fizično okolje za razvoj in izobraževanje;
  • omogočiti redno, samostojno in uspešno opravljanje obveznosti za šolo (po potrebi jim nudimo ustrezno strokovno pomoč);
  • omogočiti skupno načrtovanje in izbiranje aktivnosti in s tem sooblikovanje programa posamezne dejavnosti;
  • razumeti pomen znanja za odraščanje in osebni razvoj;
  • razumeti pomen kakovosti odnosov v skupini vrstnikov, dobro počutje in skupne dosežke.

Izobraževalni cilji RaP so: 

  • Učenci v podaljšanem bivanju vadijo in utrjujejo snov pridobljeno pri rednem pouku.
  • Učenci se ob tem urijo, utrjujejo, preverijo, ponovijo in tudi poglobijo svoja znanja.

Vzgojni cilji RaP so: 

Vzgojne cilje bomo dosegali predvsem v usmerjenem prostem času, saj bomo ta čas namenili likovnim, glasbenim, športnim, raziskovalnim in literarnim dejavnostim. Pri usmerjenem prostem času se učitelj podaljšanega bivanja posveti otrokom in njihovim željam. V tem času učenci rišejo, slikajo, plešejo, pojejo, opazujejo in raziskujejo naravo, poslušajo, ilustrirajo in dramatizirajo pravljice, se igrajo …

Dejavnosti v RaPu bodo spodbujale in navajale učence na koristno preživljanje prostega časa.

RaP traja od 12.10 do 16.15. V tem času se v oddelkih prepletajo naslednje dejavnosti:

ŽELODČEK SE OGLAŠA

Pri kosilu je poudarek predvsem na kulturi prehranjevanja in spoznavanju osnov zdrave prehrane. Privajamo se  na samopostrežni način delitve hrane (kulturno čakanje v vrsti …) ter pridobivamo higienske navade (umivanje rok pred jedjo, uporaba brisač …).

SPROSTITVENE DEJAVNOSTI

 V RaP učenci pridejo po pouku utrujeni od branja, pisanja, računanja in pridobivanja novih znanj. Čaka jih še opravljanje domače naloge, dopolnjevanje in utrjevanje znanja. Potrebujejo sprostitev in počitek, ki sta pomembna in nepogrešljiva elementa dnevnega življenja na šoli. Aktivnosti so različne in prilagojene posameznemu učencu, kot so športne, družabne, razvedrilne, socialne, rajalne, opazovalne igre, domišljijske, igre z vlogami; poslušajo umirjeno  glasbo, berejo, se  pogovarjamo, se sprehajajo.
Poskrbimo tudi za ustvarjalno preživljanje prostega časa. V tem času  razvijajo ustvarjalnost na kulturnem, umetniškem, športnem, delovno-tehničnem, raziskovalnem, ekološkem, socialnem, čustvenem in drugih področjih.

Izdelajo različne izdelke, pripravljajo predstave, delavnice, projekte, plešejo, pojejo, raziskujejo, se igrajo …

SAMOSTOJNO UČENJE

Učenci se navajajo na samostojno opravljanje domačih nalog, utrjevanje in pridobivanje novih znanj ter s tem širjenja svojih obzorij.

Morebitne nedokončane naloge naredijo doma. Seveda poskrbimo, da smo doma čimbolj prosti.
 

 

Pravila RaP

  1. Iz organizacijskih razlogov se je potrebno držati ure odhoda navedene na prijavnici. O odhodu otroka iz RaP (ID) morate obvestiti razrednika ali učitelja oddelka PB .
  2. Zaradi varnosti otrok ter odgovornosti šole učitelj RaP predčasno dovoli otroku odhod LE s pisnim dovoljenjem staršev.
  3. Zunaj se igramo v varovanem šolskem prostoru.
  4. Učitelji nismo odgovorni za igrače ali druge predmete, ki jih otroci prinašajo v šolo.
  5. Interesne dejavnosti naj otrok obiskuje od vpisa do konca šolskega leta.
  6. Če je učenec odsoten, kosilo in popoldansko malico odjavite sami.

 

Glavni cilj RaP je organizacija kakovostnega preživljanja prostega časa, ki ni namenjena zgolj pisanju domačih nalog. 

RaP ne more v celoti nadomestiti domačega dela, zato prosimo starše, da vsak dan z otrokom pregledajo domače naloge.